Ett tag sedan…

Hej och förlåt om bloggen har varit tyst de senaste. Det är lite jobbigt och stressigt när jag har praktin och vilja kunna vila efter jobbig praktik. Men i fredags var det sist dagen hos Prisma. Och då var det full rule och efter jag slutade så passade jag på att ta en skön promenad med Zoma. Och då var vi ute i otroligt vackert väder. Helt klar himmel, solen sken och luften var frostig. Zoma njöt i de fina vädret och vi gick, hälsade på fina ankor, varit till hundparken. Sen kom vi hem så åkte vi iväg till Kronoby då vi var där över helgen första gången på en månad. Hela dagen i lördags spenderades både Zoma och jag ute. Lekt ute på gården, varit till Markby där Zoma bodde före jag köpte henne. Sedan åkte vi till min mammas och hälsade på. Jag lyckades bra att tömma överloppsenergi ur henne som hon har lyckats samla i en hel månad. Sedan i söndag åt vi lunch hos min mamma och tog en kaffe stund hos Alexs mormor. Sedan åkte vi hem igen.

Här är vi nu! Första dagen hos Kappahl var tråkig. Jag stod på samma ställe hela 5h och laga fast säkerhetsnål i fleera klädesplagg och hägde dem. Nej uhhejja! Sista timmen gick jag runt och var uttråkad. Är det verkligen så dött i klädbutikerna för personalen? Men på onsdag så kommer min lärare och berättar vad jag måste göra och lära på praktiken till slutexamen. Hoppas att det händer då något annars får jag stå 5h på samma ställe varje dag i hela 4 veckor. Usch!

Köpte bio biljetter som jag och A har tänkt fara och kolla på imorgon. Fifty Shades Darker filmen ska vi kolla på. En bra hjärtans kväll vi ska få! Jag har tänkt smälta chokla och doppa i jorgubbar, annanas. Men vi äter inte socker så vi får nöja med bio och något tyst snack. Kex eller grukar har rätt mycket ljud att tugga i bio. Hmm…

Men imorgon börjar jag kl 10. Zoma var super lycklig då hon såg att jag var kvar hemma då. Hon skuttade och gav rejäl våta pussar, kröp och låg riktigt tight intill mig. Men hon hatade när jag sluade att klia och kalppade henne så hon vände fort på ryggen och viftade med fram tassar på min ansiktet så jag ska fortsätta klia henne. Mysig morgonhund är hon!! ❤

Jag ska snart sova mem först tänker jag kolla på serier innan jag somnar! Gonatt.

Bjuder på bilden från de senaste tiden. Mesta bilder är på Zoma xD

Lämna en kommentar