När tiden inte finns…

När man har börjat hos Kappahl så finns inte tiden efteråt! Jag vaknar 8, snabb morgon promenix med Zoma, rejäl frukost. Sedan börjar jag kl 10 och står och gör väl inget än att kolla om kläder står i ordning, vika, hänga och åka till lagret. Man får så ont i fötterna oavsett vad jag har för skor… Hela 6 timmar står jag still för det mesta. Helt annan sak än i Prisma. Där är massa spring och lyftande!

Men första veckan är klar, 3 (4, sportlovsveckan) kvar. I Fredags tänkte jag skulle bara ta det lugnt, men ja hann knappt sitta ner så var jag tvungen att åka till Prisma för en ordentlig köp. Vi gjorde en tortillapaj.. Lite rolig namn med jag kan dela recept till ett annat inlägg. Så vi öppnade vitt vin flaskan och njöt av en super god mat och vår favorit vitt vin. Så kollade vi på film och tog det lugnt. Igår började dagen med en snabb frukost, sedan åkte vi till stan för att träffa Alex mor och far som var här i Vasa över helgen. Sedan har vi bara tagit det lugnt. Senare mot kvällen så var vi och springa lite ute så hela kroppen inte orkade komma upp ur soffan xD

Vi somnade ca 2-3 tiden inatt och så vaknade vi. Alex mor och far kom hit på besök innan de åkte hem tillbaka till Kronoby. Resten av dagen har jag bara suttit och spelar Xbox tills jag började bli trött… Jag har tänkt fara till nån hundpark med vädret var så hemsk. Vått, grått, dimmigt och slaskregnade hela dagen. Och jag vet att Zoma vägrar att vara ute i denna vädret. Så det blev  en lugn dag.

Just nu ligger jag här i sängen, Zoma gick bestämt till hennes säng och sova. Fast jag ville hon skulle komma upp och sova med mig. Zoma har nu börjat sova i sin egen säng hela natten de senaste. Hon brukade komma upp någon 3-4 tiden på morgonen och sova med oss resten. Men nu de senaste har Zoma sovit heela natten lång i sin egen säng. Har ju piffat upp lite där i hennes säng. Lade hennes favorit fleecefilt som hon älskar att sova på. Och höjde batteriet så det värmer sängen så kan gissa att det är varmt och skönt att sova där. På morgonen myser hon gärna när vi har vaknat. Men när vi somnar igen/ eller stiger upp så går hon till sin säng igen och sova. Hon hatar morgon och hon vill bara sova länge på morgonen.

Tänker bara ligga och surfa på nätet. EN chill kväll skulle låta bra!

2812jagsvartvit03
Gammal bild 😀

Lämna en kommentar